ο ΕλληνισμόςSince 1996 της Διασποράς
...αλλά ο Οδυσσέας ποθεί ακόμη και καπνό μονάχα της πατρίδας του να δει να πετιέται προς τ' απάνω κι ας πεθάνει... (Οδύσσεια, α, στ. 57 κ.π.)
Προηγούμενη σελίδα Κεντρική σελ. της Ενότητας Επόμενη σελίδα
H σειρά (ενότητα) του ηλεκτρονικού περιοδικού μας
το
Έλα να δεις..

* * *Η πιο παλιά σειρά της LAND of GODS.. Θα μπορούσε να είχε τον τίτλο: Στα αχνάρια των Ελλήνων (λογοτεχνών) της διασποράς.. όμως φιλοξενεί και πολλούς διακεκριμένους συγγραφείς, ποιητές-ποιήτριες από την πατρίδα, δημοσιογράφους κριτικούς κ.α..

  1. Mια Φωτογραφία και ένας τόπος

  2. ποιήματα τ' αγαπημένα

  3. Ελληνική Πεζογραφία

  4. ο στίχος της ημέρας

  5. Ανθολογίες της ΕΕΛΣΠΗ

  6. Λογοτέχνες και λογοτεχνήματα

  7. ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ

  8. Θωμάς Πετρολιάγκης

  9. Ελένη Κατσουλάκη

  10. Το περιοδικό "Εποχές" Μάιος 1963 Απρίλιος 1967

  11. Τα απομνημονεύματα τού Δία

  12. Δημήτρης Καραλής

  13. Στέφανος Ταμβάκης

  14. Διονυσία Moύσουρα-Τσουκαλά

  15. Χρυσούλα Μαστοροδήμου

  16. 'Aννα Δεληγιάννη - Τσιουλπά

  17. Αγγελική Δήμου

  18. Ευαγγελία - Αγγελική Πεχλιβανίδου

  19. Μαρία Φιλίπποβα-Χαντζή

  20. Χριστιάνα Αβραμίδου

  21. Γιώτα Στρατή

  22. Μαρία Θανοπούλου

  23. Αικατερίνη Σιδέρη

  24. Διονύσης Δουζένης

  25. Κώστας Καλύβας

  26. ΤΟ ΚΑΡΔΑΡΙΤΣΙ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ

  27. 'Aσπα Παπακωνσταντίνου

  28. Παναγιώτης Τρανούλης

  29. Φώτης Κόντογλου

  30. 'Aντρια Γαριβάλδη

  31. Σπύρος Δαρσινός

  32. Τι είναι ποίηση

  33. Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

  34. Μ. Καραγάτσης

  35. ΟΙ ΣΑΡΑΚΑΤΣΑΝΑΙΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ

  36. Δέκα μύθοι και μία Ιστορία Εισαγωγή

  37. ΕΛΕΝΗ ΤΖΗΚΑ

  38. Χριστίνα Τσαρδίκος

  39. Αλκυόνη Παπαδάκη

  40. ΝΙΚΟΣ ΣΠΑΝΙΑΣ

  41. Μάρω Σιδέρη

  42. 'Αιντε λοιπόν Έλληνα μου

  43. Φωτογραφία και περιήγηση

  44. Βασίλης Παπαθεοδώρου

  45. Πατέρα κάθε φορά

  46. Χαιρετισμούς και Αφιερώματα

  47. Ημέρα μνήμης Πολυτεχνείου

  48. Ένας όρκος και μια Ιστορία

  49. Γενοκτονία των Ποντείων

  50. Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων

  51. «H Πόλις εάλω!»

  52. Αυτοί είμαστε οι 'Ελληνες!!!

  53. 'Aξιον εστί το τίμημα

  54. Τα μάρμαρα του Παρθενώνα

  55. ο Ξενοφών Ζολώτας

  56. η Γλώσσα μου η Ελληνική

  57. Γιώργος Μπαμπινιώτης: Ο «ποιητής της γλώσσας»

  58. ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

  59. Δρ Θωμάς Σαββίδης : Γλώσσα και πολιτισμός

  60. Prof. Minas Savvas THE VANISHING OF CONSCIOUS HELLENISM

  61. Κριτικές Αναλύσεις

  62. Γαβριήλ Παναγιωσούλης

  63. Γιάννης Ανδρεόπουλος

  64. Λάκης Φουρουκλάς

  65. 'Ατυπη Λέσχη

  66. η Ανθολογία «ΞΕΝΙΤΕΙΑ»

  67. Οδυσσέας Πλατύρραχος

  68. Κική Δημουλά

  69. Στέλιος Καζαντζίδης

  70. Η Νάνσυ Μπίσκα

  71. Διονύσης Κονταρίνης

  72. Γκαμπριέλ Μάρκες

  73. Λάρρυ Κουλ

  74. Δημήτρης Ζαχαρόπoυλος

  75. Ρούλα Ιωαννίδου - Σταύρου

  76. Χρήστος Νιάρος

  77. Στράτος Δουκάκης :

  78. Βάϊος Φασούλας

  79. Ελευθερία Μπέλμπα

  80. Ιουστίνη Φραγκούλη-Αργύρη

  81. Γιώργος Δουατζής

  82. Διδώ Σωτηρίου

  83. Εθνική Αντίσταση και Λογοτεχνία

  84. O ΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΑΡΗ ΒΕΛΟΥΧΙΩΤΗ ΣΤΗ ΛΑΜΙΑ

  85. Αφιέρωμα στον Γιάννη Ρίτσο

  86. Κώστας Γεωργουσόπουλος

  87. ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΜΟΥ

  88. η ΜΑΝΗ

  89. Όμορφη και παράξενη πατρίδα

  90. Γνωρίστε το Oakville και τα πέριξ

  91. Ο Νίκος Δημόπουλος

  92. Γράμμα από το Γκύτερσλο

  93. Τρισαγαπημένη ΑΡΚΑΔΙΑ

  94. Δημήτρης Λιαντίνης

  95. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΙΔΡΥΜΑ

  96. Hellenic American National Council

  97. Ο Λόγος μέσα από τη Διασπορά

  98. ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗΣ : Φοβάμαι...

  99. Αχ Ελλάδα..

  100. Γιατί δεν πήρε ο Νίκος Καζαντζάκης το βραβείο
Τα μάρμαρα του Παρθενώνα
Τα μάρμαρα του Παρθενώνα ζητάνε τη ψήφο σας
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

Όταν χτίστηκε ο Παρθενώνας κατά την περίοδο π Χ κατασκευάστηκαν τρεις ομάδες γλυπτών για τη διακόσμησή του οι μετόπες η ζωφόρος και τα αετώματα Από αυτά οι μετόπες και η ζωφόρος αποτελούσαν μέρος του οικοδομήματος του ναού Δεν κατασκευάστηκαν πρώτα και έπειτα τοποθετήθηκαν ψηλά στον Παρθενώνα αλλά σκαλίστηκαν στις πλευρές του αφού είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή του

Οι μετόπες ήταν ξεχωριστά γλυπτά υψηλής ανάγλυφης δημιουργίας Υπήρχαν μετόπες σε κάθε πλευρά και σε κάθε άκρη Κάθε μετόπη χωρίζονταν από τις γειτονικές της με μια απλή αρχιτεκτονική διακόσμηση που ονομάζεται τρίγλυφο Οι μετόπες ήταν τοποθετημένες πάνω από την εξωτερική σειρά κιόνων γύρω από το ναό και παρουσίαζαν διάφορες ιστορικές μάχες Η βόρεια πλευρά ιστορούσε σκηνές από τον Τρωικό πόλεμο η νότια μια μάχη μεταξύ των Ελλήνων και των Κενταύρων η ανατολική πλευρά Γιγαντομαχία και η δυτική μια μάχη ανάμεσα στους Έλληνες και τις Αμαζόνες

Η ζωφόρος μήκους μ ήταν τοποθετημένη επάνω από την εσωτερική σειρά κιόνων επάνω δηλαδή από τον κυρίως ναό με αποτέλεσμα να δυσχεραίνει το θεατή να το δει καλά Πρόκειται για μακρύ συνεχομενο ανάγλυφο όπου απλώνεται η εικόνα της παναθηναϊκής πομπής προς το ναό Στις δύο πλευρές του ναού στα μεγάλα τριγωνικά διαστήματα τοποθετήθηκαν τα εναέτια γλυπτά Ήταν σχεδιασμένα κατά τέτοιο τρόπο ώστε τα αγάλματα που βρισκόταν στο κεντρικό και υψηλότερο σημείο του τριγώνου να είναι γιγαντιαία Οι καταστροφές που υπέστησαν τα αετώματα ήταν τόσο μεγάλης έκτασης ώστε τα θέματα των παραστάσεων να μας είναι γνωστά μόνο από τις γραπτές μαρτυρίες του Παυσανία ο οποίος έζησε και έγραψε γύρω στο μ Χ Σύμφωνα με τα γραπτά του στο ανατολικό αέτωμα ο Φειδίας ιστόρησε τη γέννηση της Αθηνάς από το κεφάλι του Δία και στο δυτικό παρουσίασε τη διαμάχη της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την προστασία της Αθήνας

Ωστόσο το αποκορύφωμα της μεγαλοπρέπειας του ναού βρισκόταν στο εσωτερικό του Το άγαλμα της θεάς Αθηνάς είχε ύψος πόδια μέτρα και ήταν κατασκευασμένο από χρυσό και ελεφαντόδοντο Καταστράφηκε από φωτιά το π Χ και φημολογείται ότι το αντικατέστησαν κατά το π Χ Αντίθετα από τα μάρμαρα του Παρθενώνα το περίφημο άγαλμα δεν σώθηκε

Δυστυχώς σήμερα δεν σώζονται εξ ολοκλήρου τα μάρμαρα του Παρθενώνα Αρχικώς υπήρχαν πλάκες στη ζωφόρο Από αυτές σώζονται ακόμη είτε ολόκληρες είτε σε κομμάτια βρίσκονται στην Αθήνα στο Βρετανικό Μουσείο και μία στο Λούβρο Από τις μετόπες βρίσκονται στην Αθήνα και στο Λονδίνο εναέτια αγάλματα μία καρυάτιδα και μία κολώνα από το Ερεχθείο βρίσκονται επίσης στο Βρετανικό Μουσείο Έτσι τα μάρμαρα του Παρθενώνα είναι σχεδόν ίσα μοιρασμένα μισά στο Λονδίνο και μισά στην Αθήνα

Ακριβώς επειδή τα γλυπτά που σώζονται βρίσκονται σε δύο χώρες σε απόσταση μιλίων η ελληνική κυβέρνηση έχει ζητήσει να επιστραφούν τα μάρμαρα του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο ώστε να αποτελέσουν μία μοναδική συλλογή και να τοποθετηθούν στο μουσείο που πρόκειται να χτιστεί στους πρόποδες του λόφου της Ακρόπολης



Η Μελίνα μιλά γιά τα Μάρμαρα (188kb)
Έλεγε ακόμη και αυτό: «...ελπίζω να δω τα Μάρμαρα πίσω στην Αθήνα προτού πεθάνω. Αν όμως έρθουν αργότερα, εγώ θα ξαναγεννηθώ...».


Η δική σας άποψη


Τα μάρμαρα του Παρθενώνα ζητάνε τη ψήφο σας
Η βρετανική επιτροπή για την αποκατάσταση των μαρμάρων του Παρθενώνα, διεξάγει έρευνα καθώς επίσης και ψηφοφορία με θέμα: Θεωρείτε ότι τα μάρμαρα του Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα και να στεγαστούν σε ένα κατάλληλα κατασκευασμένο μουσείο στην Αθήνα;

Παρακαλώ Ψηφίστε στην ακόλουθη διεύθυνση : http://www.parthenonuk.com/vote_now.php

Φροντίστε αυτό το μήνυμα να μεταφερθεί σε όσους περισσότερους φίλους και γνωστούς σας. www.netschoolbook.gr/marmara.html
Είχα δυο αγάλματα περίφημα, μια γυναίκα κι ένα βασιλόπουλο, ατόφια - φαίνονταν οι φλέβες, τόσην εντέλειαν είχαν. Οταν χάλασαν τον Πόρο, τα είχαν πάρει κάτι στρατιώτες, και στ' Αργος θα τα πουλούσαν κάτι Ευρωπαίων. Χίλια τάλαρα γύρευαν. [...] Πήρα τους στρατιώτες, τους μίλησα: <<Αυτά και δέκα χιλιάδες τάλαρα να σας δώσουνε, να μη καταδεχτείτε να βγουν από την πατρίδα μας. Γι' αυτά πολεμήσαμε>>" (ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ)






Η Μελίνα Μερκούρη

Η Μελίνα Μερκούρη στη διάρκεια της ακάματης εκστρατείας της για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στον τόπο τους την Αθήνα είχε απευθύνει και αυτά τα λόγια στις Βρετανικές Αρχές "…πρέπει να καταλάβετε τι σημαίνουν τα Μάρμαρα του Παρθενώνα για μας Είναι το καμάρι μας Είναι οι θυσίες μας Είναι το υπέρτατο σύμβολο ευγένειας Είναι φόρος τιμής στη δημοκρατική φιλοσοφία Είναι η φιλοδοξία και το όνομά μας Είναι η ουσία της ελληνικότητάς μας…"

Αυτά σημαίνουν οι ελληνικοί θησαυροί που οι εργάτες του Λόρδου Έλγιν απέσπασαν βίαια από τον Παρθενώνα στα όταν η Ελλάδα βρισκόταν υπό τουρκική κατοχή Η ιστορία της τελικής τοποθέτησης αυτών των μαρμάρων στο Βρετανικό μουσείο είναι μεγάλη και οδυνηρή Και μια σύντομη αναφορά όμως αρκεί για να δείξει πως έφτασαν μέχρι εκεί

Ο Λόρδος Έλγιν ήταν ο πρώτος Βρετανός πρέσβης στην οθωμανική αυτοκρατορία Και υπήρξε κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτός Η Τουρκία είχε κηρύξει πόλεμο στη Γαλλία του Ναπολέοντα και η Μεγάλη Βρετανία ως εκ τούτου ήταν ένας χρήσιμος σύμμαχος Η επιρροή του Έλγιν στην Υψηλή Πύλη ήταν αναμφισβήτητη Έγινε εξάλλου αγαπητός και στις τουρκικές αρχές της Αθήνας προσφέροντάς τους ακριβά δώρα

Εκείνη την εποχή ο Λόρδος Έλγιν σχεδίαζε τη διακόσμηση του αρχοντικού του στη Σκωτία Πληροφορήθηκε ότι δεν υπήρχε τίποτα πιο όμορφο από τα γλυπτά του ελληνικού Παρθενώνα Προσέλαβε μια ομάδα που θα έφτιαχνε αντίγραφα και εκμαγεία αυτών των γλυπτών για να ομορφύνει το σπίτι του Αλλά μόλις βρέθηκε στην Κωνσταντινούπολη η όρεξή του έγινε ακόρεστη Γιατί μόνο αντίγραφα και εκμαγεία Γιατί όχι τα αυθεντικά γλυπτά Πως άραγε να τα αποκτήσει κανείς

Δεν υπήρχε καμία έγνοια για τα αισθήματα που θα δοκίμαζαν οι υπό τουρκική κυριαρχία Έλληνες με την αρπαγή των πιο πολύτιμων δημιουργημάτων τους Ο Έλγιν είχε αρκετή επιρροή και υποσχέσεις για έμπρακτες αποδείξεις φιλίας που επέτρεψαν να αποκτήσει από τον Τούρκο βεζίρη μια άδεια έστω περιορισμένη και υπό όρους Να τι έλεγε το σχετικό φιρμάνι "…κανείς να μην εμποδίσει τους καλλιτέχνες να περιηγηθούν να εξετάσουν και να παρατηρήσουν τις παραστάσεις και τα οικοδομήματα που θα επιθυμούσαν να αντιγράψουν ή να κατασκευάσουν εκμαγεία από κιμωλία ή γύψο των διακοσμητικών γλυπτών και μορφών ή να ανασκάψουν όπου θα έκριναν αναγκαίο σε αναζήτηση επιγραφών ανάμεσα στις επιχώσεις ή να πάρουν εφόσον το επιθυμούν μερικά κομμάτια πέτρας με παλαιές επιγραφές και παραστάσεις Κανείς να μην τους εναντιωθεί σε κάποια από αυτές τις ενέργειες…"

Το καίριο ερώτημα είναι αν μπορεί αυτό το έγγραφο να ερμηνευτεί ως άδεια χρησιμοποίησης τεράστιων πριονιών και άλλων εργαλείων για να ξεριζωθούν από το ναό προκαλώντας μάλιστα βαρύτατη βλάβη στο μνημείο τα μισά από τα γλυπτά του διαζώματος Οι Έλληνες λένε όχι Αρχαιολόγοι και ιστορικοί ανάμεσά τους και Βρετανοί λένε όχι Η λέει όχι τα μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου λένε όχι Προς μεγάλη έκπληξη ο ίδιος ο Λόρδος Έλγιν λέει όχι

Το απόσπασμα που ακολουθεί είναι από την αλληλογραφία του Έλγιν "…δεν ήταν μέρος του αρχικού σχεδίου μου να πάρω μαζί μου οτιδήποτε άλλο παρά εκμαγεία…" Και σε μια άλλη επιστολή "…η Τουρκική κυβέρνηση αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι τα άτομα που μας πούλησαν τα μάρμαρα είχαν οποιοδήποτε δικαίωμα διάθεσής τους…"

Σήμερα όλο και περισσότεροι Βρετανοί πολίτες με επικεφαλής τη Βρετανική Επιτροπή για την Επανένωση των Μαρμάρων του Παρθενώνα πιέζουν για την απόδοσή τους

Στο Νέο Μουσείο της Ακρόπολης θα κρατηθεί κενός χώρος για τη μεγάλη μέρα της επιστροφής των Μαρμάρων του Παρθενώνα στο σπίτι τους

Η Μελίνα έλεγε "…ελπίζω να δω τα Μάρμαρα πίσω στην Αθήνα προτού πεθάνω Αν όμως έρθουν αργότερα εγώ θα ξαναγεννηθώ…"

Η ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΚΑΝΑΔΑ ΨΗΦΙΣΕ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΣΤΗ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΤΟΥΣ

Τορόντο 2 Απριλίου 2003

PRESS RELEASE ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ

Η ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΚΑΝΑΔΑ ΨΗΦΙΣΕ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΣΤΗ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΤΟΥΣ

Μετά από επίμονες και επίπονες προσπάθειες του ΕΛΛΗΝΟΚΑΝΑΔΙΚΟΥ Lobby - των ΚΟΓΚΡΕΣΩΝ και των ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ- και μετά από πρόταση του βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος των Φιλελευθέρων κ. Γιάννη Κάννη, δευτερωμένη από τον φιλελευθερο βουλευτή κ. Peter Adams, η Ομοσπονδιακή Βουλή του Καναδά στην Οττάβα, ψήφισε υπέρ του επαναπατρισμού των Μαρμάρων του Παρθενώνα στην γεννέτειρά τους.
Το 2002 με συνδιασμένη πρωτοβουλία του ΕΘΝΙΚΟΥ ΕΛΛΗΝΟΚΑΝΑΔΙΚΟΥ ΚΟΓΚΡΕΣΟΥ, ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΓΚΡΕΣΟΥ ΤΟΥ QUEBEC ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΡΕΑΛ, επετεύχθη ομόφωνη απόφαση της Βουλής του Quebec και ακολούθησε η ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης του Montreal, να επιστραφούν τα μάρμαρα του Παρθενώνα στην Ελλάδα.
Χθές την 1η Απριλίου 2003 στην 2η Συνεδρίαση της 37ης Βουλής του Καναδά στην Οττάβα, η πρόταση Μ-318 που πέρασε στις 18:45 μ.μ, έχει ως εξής:

" Σύμφωνα με την απόφαση της Βουλής του Καναδά, η Καναδική Κυβέρνηση θα καλέσει την Κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, να επιστρέψει τα μάρμαρα του Παρθενώνα στην Ελλάδα, με σκοπό να τοποθετηθούν στην αυθεντική τους θέση, καθόσον τα μάρμαρα αυτά αντιπροσωπεύουν ένα μοναδικό και ολοκληρωμένο κομμάτι της παγκόσμιας κληρονομιάς και να επιστραφούν στη χώρα καταγωγής τους, πρίν την 28η Ολυμπιάδα που θα γίνει στην Αθήνα, Ελλάδα, το 2004"

Το ΕΘΝΙΚΟ ΕΛΛΗΝΟΚΑΝΑΔΙΚΟ ΚΟΓΚΡΕΣΟ ευχαριστεί και συγχαίρει τον κ. Γιάννη Κάννη, την Acting Speaker (προεδρεύουσα) της Βουλής, βουλευτή κα. Ελένη Μπακοπάνου, τον ομοσπονδιακό βουλευτή κ. Δημήτρη Καρύγιαννη, την Βουλή, την Κυβέρνηση και όλα τα κόμματα του Καναδά, που υποστήριξαν την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στη γεννέτειρα τους.
Ευχαριστούμε επίσης, τον φιλέλληνα υπουργό της κυβέρνησης της Μανιτόμπα αξιότιμο κ. Steve Ashton, την υπουργό Εθνικής Κληρονομιάς του Καναδά αξιότιμη κα. Sheila Copps, την αξιότιμη φιλέλληνα Γερουσιαστή κα. Shirley Maheu, τους αρχηγούς των κομμάτων και όλους εκείνους τους επώνυμους και ανώνυμους φορείς που βοήθησαν στην υλοποίηση της μακρόχρονης προσπάθειας.
Ελπίζουμε ότι το παράδειγμα της Βουλής του Καναδά, να μιμηθούν και άλλα κράτη για να επιτευχθεί η επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα στη γή που τα γέννησε, την Ελλάδα, πριν την Ολυμπιάδα του 2004.

Για περισσότερες πληροφορίες:
Κώστας Πάππας
Διοικητικός Αντιπρόεδρος - Γραμματέας

( Τα πλήρη ΠΡΑΚΤΙΚΑ της Βουλής για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που ακολουθεί: http://www.parl.gc.ca/37/2/parlbus/chambus/house/debates/082_2003-04-01/han082_1750-E.htm#SOB-487781)

Η δική σας άποψη
Φίλε Δουρίδα ήμουν πάντοτε υπέρ της επιστροφής των μαρμάρων του Παρθενώνα διότι είναι περιουσία ελληνική και κανενός άλλου, Δεν φτάνει όμως να μας επιστραφούνε, θα πρέπει εμείς στην πατρίδα μας να φτιάξουμε τις ανάλογες προϋποθέσεις να τα συντηρήσουμε και να τα προβάλουμε αφού αυτά που υπάρχουν τα έχουμε καταστρέψει. Τα καυσαέρια και η αδιαφορία των εκάστοτε κυβερνήσεων η παράλειψη ν΄ απελευθερώσουν το εγγύς περιβάλλον από την βρωμιά και την ασυδοσία της καθημερινής κυκλοφορίας υποβαθμίζουν τον πολιτισμό μας. Τα τελευταία χρόνια από την εποχή της Μελίνας Μερκούρη και μετέπειτα κάτι γίνεται αλλά και αυτό βαδίζει σαν την χελώνα.. Εγώ για την επιστροφή των μαρμάρων ψηφίζω με το " Ναι" Spiros

Yeia sas k. Dourida! se ena prosfato ar8ro pou diabasa.. ypirxe anafora sta glypta tou par8enwna.. opou simeiwne o ar8rografos oti einai "la8os" mas.. ta apokaloume apla ws "marmara".. enw i swsti "onomasia" einai Glypta tou Par8enwna. to brika poly endiaferon.. kai pistevw pws exei dikio! skeftika.. oti isws sas endiafererei i apopsi auti! apo germania sofia

Ki elega mesa mou ti na 'gine me ton Kosta kai den eskase myth alla na ti omorfo pragma mas skarwse pali. Sygxarhthria Kosta mou eisai apiastos kai ektos synagwnismou. Tha se perimenw sto FORUM thw EELSPH. Na sai kala. Stratos

'Αλλες Προσβάσεις
Τα ακρωτηριασμένα περιμένουν...    Τα γλυπτά που λείπουν από τον Παρθενώνα    http://www.bbc.co.uk/greek/local/030313_elgin.shtml   «Aνταλλαγή για τα γλυπτά του Παρθενώνα»   Υπουργείο Εθνικής Κληρονομιάς Τα Γλυπτά του Παρθενώνα   Τα Μάρμαρα του Παρθενώνα    O Λόρδος Έλγιν    POMΠIN KOYK: Δώστε πίσω τα Mάρμαρα    Τα γλυπτά στην Ελλάδα ¨στέλνει¨ το 80% των Βρετανών   Τα πληγωμένα ΜΑΡΜΑΡΑ   Εισαγωγή στη Ζωφόρο του Παρθενώνα   Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ   Τα γλυπτά του Παρθενώνα   Η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΜΑΣ..    Nέα τροπή στην Eπιστροφή των καημένων Mαρμάρων του Παρθενώνα    ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ    «Ο Καβάφης και τα Μάρμαρα του Παρθενώνα» - Κ.Π. Καβάφης  






Greeklish 1,2

GREEK FONTS
Greekspell-check
  

YoutubeSearch